Conclusie
- Een duur en onbetrouwbaar programma!
- Onnodige update meldingen, normaal wordt het versie nummer vergeleken met de lokaal geïnstalleerde software en de online beschikbare versie.
- De software lijkt bewust zo geschreven te zijn om ondernemers op kosten te jagen d.m.v. onderhoudscontracten.
- Monicom heeft zich zeer goed ingedekt (sluit alle aansprakelijkheid uit) ondanks de bewuste error programmatuur.
- Error (DCC Fatal Errors) meldingen die nergens opslaan deze worden in volledige willekeur weer gegeven.
Overzicht van boekhoudprogramma's
http://www.boekhoudpakket.in-research.info/
269 reacties:
«Oudste ‹Ouder 1 – 200 van 269 Nieuwer› Nieuwste»Wat een goed artikel Chapeau!
Afgelopen zomer moesten wij de 3 maandelijkse BTW aangifte invullen, krijgen wij precies op deze dag van die error meldingen waar jullie het over hebben.
Email naar Monicom geen reactie
Telefoon naar Monicom geen reactie
Uit nood hebben we toen
Minipak software Boekhouding - Factuur gedownload en later ook aangeschaft.
Tot nu toe zijn wij zeer tevreden hierover eenmalige aankoop geen jaarlijks onderhoudscontract een aanrader dus.
Hoi, mooi en knap gedaan. De melding komt bij mij nu ook naar boven en had in dat gastenboek al eens gezien dat er een luchtje aan zat. Daarnaast ook altijd gedoe op FTD met Monicom.
Echter ik heb even weinig zin om over te stappen naar iets anders. Is er een manier om deze blokkade op te lossen ?
Geachte heer, mevrouw,
Vandaag hebben wij van Monicom deze site ontdekt.
Hierbij sommeren wij u deze site binnen twee weken te verwijderen.
U maakt namelijk inbreuk op onze geregisteerde naam en logo.
Zoniet dan zullen wij andere stappen ondernemen.
Hoogachtend,
Monicom Software
Mooi, laat dan ook even weten waarom ik opeens deze meldingen krijg met jullie software. Software waar ik jullie gewoon eerlijk voor heb betaald !
Als blijkt dat de software straks inderdaad niet meer functioneert, dan schakel ik alle mogelijke middelen in die er zijn !
Peter die software wat je hebt werk straks inderdaad niet meer.
Ik heb de gratis versie van monicom uren .Mensen die ik ken hebben het programma gekocht .
Na 3 maanden is het gedaan met de pret .error.Het enige wat het progamma doet is 1 bestand vervangen of veranderen .Dit heb ik wel kunnen op lossen .Ik gebruik het programma nu een half jaar moet wel elke 2 maanden een bestandje vervangen .
Dit kan ook als je error al hebt .
(bij het progamma uren van monicom )
Zo heb ik mijn gegevens weer terug gekregen die ik dacht dat ik die kwijt was .
Welk bestandje moet je vervangen dan ?
Het zijn echt grappenmakers. De gekochte versie is al voorgeprepareerd om op een bepaalde datum problemen te geven. Kwam ik net achter toen ik even een nieuwe installatie wilde doen op een andere pc. Na installatie meteen de update melding.
het bestand todolst vervangen in de map data en verwijder het bestand algemeen in map users
Ik gebruik ADBplus 2000 Pro, todolst bestaat niet en alleen algemeen.ini verwijderen werkt niet.
Denk dat er niet veel aan te doen is. Dat wordt dus overstappen binnenkort.
Wat overigens niet zonder gevolgen voor Monicom zal zijn. Hun naam zal straks overal prijken !!!
Wat volgens mij wel zou kunnen werken is dit aanpassen in 'Algemeen.ini'
-- knip --
[InternVari]
Checked=0
NextDate1=10-03-2010
NextDate2=17-03-2010
NextDate3=24-03-2010
NextDate4=31-03-2010
DateNow=26-03-2010
Level=4
Intern=12
Ik heb de nextDates allemaal gezet naar 2015. Ik denk nl. dat deze bepalen wanneer je naar het volgende 'Level' gaat.
Het level bepaalt volgens mij welke melding cq. bedreiging je te zien krijgt.
Ik zat inmiddels in 'download nu direct!' etc.
Maar ik heb nu in het ini-bestand 'Level' teruggezet naar 1,
en ik wordt weer vriendelijk verzocht de update te installeren (nee, dus)
Ik ben verder geen programmeur of zo, dus weet ik niet of dit ook de DCC-errors verhelpt, maar het is wellicht een beginnetje.
PS. Het ini bestand kun je aanpassen in het kladblok.
Wel eerst even een kopie van het origineel opslaan!
Succes, ik blijf het hier zeker even volgen...
Ik had hetzelfde probleem: een fatal dcc error. Programma starte niet meer op en facturen etc. waren niet meer toegankelijk. Ik heb in het bestand algemeen.ini het volgende aangepast:
[Netwerk]
Opties=1
NetwerkAan=0 ----->was 1, dus op nul gezet
RefreshTijd=28
[InternVari]
Checked= ----->was 0, waarde verwijderd
NextDate1=22-11-2011 ---->data vooruit gezet
NextDate2=29-11-2011 idem
NextDate3=06-12-2011 idem
NextDate4=13-12-2011 idem
DateNow= ------>waarde verwijderd
Level= ------>waarde verwijderd
Intern= ------>waarde verwijderd
Programma loopt weer als een zonnetje, zonder 1 enkele melding over updaten oid.
Voor de duidelijkheid: ook ik heb gewoon een betaalde versie !!!
Dit hele gezeur met de software van monicom is op te lossen door een waarde te veranderen.
tenmiste dit hielp wel bij mij. want de andere tips werkte niet en ik bleef maar meldingen krijgen. zelfs de melding (DCC Fatal Error)
waarna het programma niet meer werkte.
een waarde veranderen en je DCC Fatal Error is weg en de software werkt weer :)
[Image]
Picture=1 ---------> waarde op 0 instellen en je bent van je meldingen verlost.
[InternVari]
Checked=0
NextDate1=14-12-2010
NextDate2=21-12-2010
NextDate3=28-12-2010
NextDate4=04-01-2011
DateNow=10-12-2010
Level=4
Ik heb dat allemaal geprobeerd, maar de waarden worden bij iedere keer ABD starten weer overschreven.
Kan het bestand ook niet op alleen-lezen zetten, want zitten waarden in die wel geschreven moeten worden.
Blijven bij jullie de waarden wel staan ?
Ik vind het vreemd want als ik die waarde verander naar 0 en algemeen.ini opsla dan blijft de veranderde waarde staan en zijn de meldingen weg.
heb je het ini bestand wel goed opgeslagen ?
controleer eerst eens zonder het opstarten van adb of de waarde er nog staad zoals je hem veranderd hebt.
want ik kan verzekeren dat het hier werkt.
zodra ik de image= weer op 1 instel krijg ik een DCC Fatal error en start adb niet meer op.
zet ik het weer op image=0 dan werkt alles weer zoals het hoord.
suc6
Ben er achter dat bovenstaande oplossingen niet genoeg is adbplus special(pro). Hierbij is bestand debiteur.dat ook aangepast waardoor de DCC errors gegeven worden.
Met een Hex editor is eenvoudig op te lossen. Zie link voor oplossing :
http://img714.imageshack.us/i/adbplus.jpg/
Excuses, bovenstaand bericht is niet helemaal juist. in link http://img714.imageshack.us/i/adbplus.jpg/
hoeft bovenste niet uitgevoerd te worden. alleen de onderste handeling is voldoende. (Dus de 54 vervangen voor 20)
Zijn hier nog meer gebruikers, die ná de laaste update uitgevoerd te hebben, grote problemen hebben die door Monicom/ADSI onder het kleed geschoven worden? Ook ik gebruik ADB al jaren maar heb sinds de update hele rare verschijnselen. ADBplus is totaal de weg kwijt en ik ben dus weer terug gegaan naar een backup.
Hoi,
Hoe weet je dat van debiteur.dat dat je dat zo moet wijzigen? Stond bij mij al op 20.
En aangezien Monicom hier ook meeleest vind ik het toch link om zomaar iets te wijzigen, iedereen kan hier anoniem posten namelijk.
Hier onder een lijst met "tevreden" klanten? Alleen de klanten die NIET updaten zijn tevreden.....De rest heeft grote tot zeer grote problemen....
•ABC Tweewielers B.V. •Abus Kraansystemen B.V. •AC Restaurants & Hotels B.V. •Academisch Ziekenhuis Groningen •Air Systems B.V. •Akzo Nobel Nederland B.V. •Albemarle Catalyst Company B.V. •Anne Frank Stichting •Argonaut •Belastingdienst Apeldoorn •Belplast B.V. •Benfraterman Tegels & Projecten B.V. •Buro voor de Industriele Eigendom •Calvijn College •Canal Company B.V. •Canisius Wilhelmina Ziekenhuis •Cargoflex Bedrijfswageninrichtingen •CCN West Brabant •Coa Cluster "Gelderland" •Coa Cluster "West Brabant" •Centric M.I.S. •Chipdata B.V. •Circuit Park Catering Zandvoort •Consumentenbond •De Dolle Chinees Vuurwerk B.V. •De Winkel Prins •Dedert Ys B.V,. •Dienst Werk en Inkomen •Dierenpark De Oliemeulen •DiverseyLever •DHL International B.V. •DLP Audio & Light Equipment B.V. •Eco-logisch •Ecodrome Zwolle •Elkerliek Ziekenhuis •Europarts Zwembaden •F & F Trading •Fontys Hogeschool Eindhoven •Foot Locker ESC •Foucault v.o.f. •Gemeente Alphen a/d Rijn •Gemeente Den Haag •Gemeente Eemsmond •Gemeente Hulst •Gemeente Leerdam •Gevangenis Norgerhaven 2 •Gijssen Groenvoorziening B.V. •GTI Utiliteit West BV •Goudsmederij Purmerend •Hagatex B.V. •Hallmark Cards Netherlands •Hampshire Hotel - Waterland •Hannamax B.V. •Hotel / Pension Ambla •Hotels van Oranje B.V. •Igloo Coolers Nederland B.V. •Kaarsen voor de Horeca •Kentron Microbiology B.V. •Kringloopwinkel Purmerend •Landcross Trading B.V. •Langezaal Makelaars in OG B.V. •Likeur en Frismuseum •LM Hekwerk BVBA •LIFE Drankengroothandel •Lorre & Co v.o.f. •Magic Nails, Nagel- en Piercingstudio •Mandaatparts B.V. •Manfield B.V. •Me to You Bodyfashion •Medex Instrumenten Service •Menzies World Cargo (Nederland) B.V. •Ministerie van Economische Zaken •Ministerie van Defensie •Mipa Nederland B.V. •Mirablau BVBA •Mitras Welbeing B.V. •MKB Eindhoven •Nederlands Politie Instituut •Nederlandsch Octrooibureau •Novell Inc. •Origin Nederland B.V. •Party Point v.o.f. •Poll Promotion •Praxis •Prisma College •Politie Zuid-Holland-Zuid •Pure & Original •RDW •Reclamebureau Davidson •Recratiepark Breebronne •Regiopolitie Amsterdam en Amstelland •Rentokil Initial BV •Restaurant de Bickerij •Riagg Amsterdam •R.O.C. Drenthe College •Sara Lee - Douwe Egberts N.V. •Schoonmaak Amsterdam B.V. •Scuba Services Europe B.V. •Season Park B.V. •Sercompa •Snow Limits v.o.f. •Sociale Dienst Amsterdam •Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer •Stedelijke Woningdienst Amsterdam •Steenbrugge Holding B.V. •Stork Infratechniek B.V. •Tropical Centre B.V. •TU Delft •Van der Drift Packaging B.V. •Via Fiance B.V. •Wehkamp BV •Wegener ICT Kranten BV •Werk en Wet •Westland Kaas Groep B.V. •Worldwide Satellite •Zorghulpmiddelen Nederland •Zwembad de Smagtenbocht B.V.
Nou niet updaten maakt de mensen ook niet tevreden, want dan krijg je dus automatisch een keer "errors".
Hoe ziet die update eruit ? Zijn dat een paar bestanden of een complete installatie ?
kompl.inst. bestand van ruim 10 mb., maar doet meer kwaad dan goed.
Het lijkt ook wel backups te verknallen.....Snap 't niet helemaal meer. Ik kon in 't verleden gewoon nog testen in een backup, maar dat wordt nu ook al verknald....
Dit is een site van monicom zelf voor reclame!
De update uitgevoerd en werkt zonder problemen.
Alle meldingen zijn alleen maar om aandacht te krijgen van de mensen en dat lukt zelfs.
Reageer jij ook, dan doe je mee aan de verspreiding van deze reclame. Jij maakt dan reclame door reactie hier te plaatsen.
Ik zelf krijg ook steeds meer het idee dat Monicom deze site zelf heeft opgezet. Dus ik zou zo zeggen ga lekker door met die onzin en ga vooral door met reclame maken voor Monicom.
Beste Anoniem,
Ik denk juist niet dat dit forumpje door monicom is opgezet.
Ze komen met al deze klachten nou niet bepaald goed uit de verf!
Het zou wat anders zijn als hier alleen maar lovende kritieken getoond zouden worden. Maar dat is nou juist niet het geval! ADB werkt mijns inziens best aardig, zeker als je het prijstechnische verhaal mee laat wegen. Echter, ik zou iedereen afraden om te updaten! In dit geval is dat dus weggegooid geld.
Beste mensen,
Ik heb geupdate en geen problemen ondervonden, alles werkt voor mij zoals ik wil.
Uiteraard heb ik een abonnement en ben met kleine vraagjes prima geholpen door de helpdesk! ik zie dus het probleem van bovenstaande berichten absuld niet in.
Mail mij als je de meldingen gratis wilt laten verwijderen. Er is altijd nog vrije keus of je wel of niet updates wilt!
Mail naar:
updates.uitschakelen.monicom@gmail.com
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=80024&start=99999999
Heb het ini.bestand veranderd (kreeg ook al de Fatal Error). Lijkt te werken. Heb zelf de Pro aangeschaft met Kassa en Module A. Schijnt nu te werken. Alleen blijft het zoeken naar een controle naar een nieuwe versie.
Nadat ik .ini heb aangepast, lijkt ADB meer tijd nodig te hebben om op te starten.
Ik heb het bestand factuur.d** middels Ctrl+Alt+Del behandeld en het werkt weer bij mij!
Geen problemen meer.
Je bedoelt zeker: shift+delete (dan ja klikken)
Bestandsnaam: Facturen
Bedankt voor de tif.
Ik heb ook het een en ander aangepast na dat ik niet meer bij mijn gegevens kon. Ik kreeg de melding "Rows of example elements in CALC expression must be linked." Ik heb gedaan wat de anderen hebben gezegt en nu kan ik weer door. Zei het dat ik eerst nog een cursor krijg die aangeeft dat het programma nog aan het opstarten of rekenen is. Maar als ik iets open ben ik dat kwijt. Bedankt voor de tip. Anders had ik heel veel tijd weg moeten gooien.
Mvg,
Roland
Ik heb precies het zelfde DCC foutmeldingen. het aanpassen van algemeen.ini heeft geen enkel nut. Ook de aanpassing met de hex editor werken niet bij mij. Iemand nog een suggestie? Volgens mij heb ik de Special versie.
Vanochtend gebeld en ik moest perse een onderhoudscontract aanschaffen wilde ze me uberhaupt te woord staan. BELACHELIJK! ECHT NIET NORMAAL. Gezegd dat ik gewoon een werkend pakket wil en geen support hoef.
Nadat ik had opgehangen 3 mails met het onderhgoudscontract ontvangen ondanks dat ik nee had gezegd. Ze laten er egen gras over groeien!
Alvast bedankt.
Vandaag deed mijn uren registratie het niet meer. Toch lullig als je net wil gaan factureren. Twee bestandjes weggegooid (todolst.dat en algemeen.ini) en we waren weer boven Jan. Ben nu ook verschoond van die vage meldingen over updates enzow. Te smerig voor woorden dat er zo geld verdiend moet worden.
Algemeen.ini verwijderen doet inderdaad de truuk. Top!
Je kan ook gewoon attrib loslaten op algemeen.ini (attrib +r algemeen.ini) daarmee wordt het read only en kan dat "Level=$" niet weggeschreven worden. Nadeel hiervan is dat er continue in de status balk staat: "Controle op eventuele nieuwe versie"
Als je daarmee kan leven is het niet nodig om dure uitzuigcontracten te nemen of om bestandjes weg te gooien.
Je kan het beste het bestand Users.dat opzoeken in de map Data en dan via een toetscombinatie shift+delete verwijderen.
Uiteraard is het & teken dan nog over en die is middels te verwijderen (shift+delete) bestanden uitvoerbaar:
- Artikel.fpt
- Debiteur.fpt
- Factinst (beide)
Dan blijft nog één punt over en dat is te vinden in de map zelf.
Gooi alle .dLL bestanden weg (shift+delete). Installeer daarna de software vanaf de site er overheen en opgelost is het probleem.
Geweldig! Daarmee is het opgelost.
Herstel:
Voer wijzigingen in het bestand algemeen uit
Checked=0
NextDate1=04-09-2019
NextDate2=30-09-2019
NextDate3=31-10-2019
NextDate4=04-12-2019
DateNow=01-01-1999
---------> datum op 2019
instellen en je bent van je meldingen verlost.
Had ook de fatal error in ADBplus SPECIAL , heb in de algemeen.ini
waarde op 0 gezet zoals hier:
[Image]
Picture=1 ---------> waarde op 0 instellen en je bent van je meldingen verlost.
[InternVari]
Checked=0
NextDate1=14-12-2010
NextDate2=21-12-2010
NextDate3=28-12-2010
NextDate4=04-01-2011
DateNow=10-12-2010
Level=4
Heb het bestand wel op aleen lezen gezet anders springt de waarde weer op 1.
We gebruiken monicom al 2 jaar niet meer idd zoals al velen zeggen bagger software , duur en een bagger service.... Triest dat ze hier zelf reageren... Ervaringen mogen gedeelt worden!!! ;-)
Monicom 2 jaar gebruikt met veel problemen vastlopers etc etc..
Gewoon bagger, simpelweg oplichterij...
Ik probeer nu al weer een aantal dagen het bedrijf te bereiken maar elke keer krijg ik het antwoordapparaat! Stel mijn bedrijf hangt van het gehele programma af? Geen leuke service dit
Door het ongewenste website adres monicom.nl in het HOSTS-bestand te koppelen aan het IP-adres 127.0.0.1 (het adres van de eigen computer) wordt deze op eenvoudige wijze geblokkeerd bij het openen van de site wordt in het vervolg een foutmelding getoond, deze kan worden genegeerd. Dit houd ook in dat de ingebouwde code in de software met de melding: er is een zeer belangrijke update! (meestal na 3 maanden) de gebruiker dwingt de software te updaten (lees kopen) niet meer werkt.
Hosts kan worden gevonden in: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Vista / Windows 7
Start => Bureau-accessoires => Kladblok – rechtsklikken < uitvoeren als administrator> => Kladblok (bestand openen) in de dialoogbox bij bestandsnaam: invullen => C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Hosts wordt nu geopend in kladblok =>kopieer en plak de onderstaande regels in hosts
127.0.0.1 monicom.nl
127.0.0.1 www.monicom.nl
127.0.0.1 monicom-updates.nl
127.0.0.1 www.monicom-updates.nl
Veranderingen bewaren => kladblok afsluiten
Het is verstandig dit eerst te doen en daarna de Monicom-software installeren
Youtube => hosts bestand bewerken >>>> http://www.youtube.com/watch?v=U4vSi_4cX2U
Opzoek naar ervaringen van gebruikers van ABDplus 2000,
kwam ik (gelukkig) deze site tegen.
Jammer dat het daar bij Monicom boefjes zijn.
Ik vind de software er namelijk wel goed uitzien en lijkt me ook erg funcioneel.
Ik heb ondertussen al zo`n 15 factuurpakketen geinstalleerd en bekeken, maar blijf dus toch nog maar even verder zoeken.
Bedankt voor het opzetten van dit blog.
Maarten
Grappig dat ik deze site zag terwijl ik naar informatie zocht over een bepaald onderdeel binnen de software.
Wat mij direct opvalt, is dat er al bijna een jaar geen opmerking of klacht over het bedrijf Monicom Software is ingevoerd. Dat doet mij meer vermoeden dat deze meldingen alleen geschreven zijn als reclame om de met naam en URL geplaatste concurrentie te promoten.
Zelf had ik de software al vanaf eind 2010 in gebruik en ondervind helemaal geen problemen.
Wat de reden ook moge zijn waarom een dergelijke reeks van "echt lijkende" meldingen gemaakt zijn is alleen beantwoordbaar door de maker van deze site, maar problemen zitten niet in de software welke wij in gebruik hebben.
Laat je dus niet bang maken door deze onzin !!
Tim
Klopt Tim.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ook voor mij geen andere software, want het werkt al heel wat jaren super.
Monicom is misschien niet zo bekend maar wat maken zij goede software zeg. Daar kan geen duur pakket tegenop. Het werkt gewoon perfect.
Jordi
En toch zijn het boeven. Een zeer goede vriendin van mij had het programma aangeschaft en echt alle problemen hierboven beschreven zijn langs gekomen. Gelukkig heb ik haar door middel van deze site kunnen helpen.
Ik heb de legale versie en nooit een probleem gehad, zowel dan kan ik bellen met de Helpdesk. Dus voor mij is het een top programma.
Ron
[quote="Anoniem 30 mei 2012 00:50 "]
En toch zijn het boeven. Een zeer goede vriendin van mij had het programma aangeschaft en echt alle problemen hierboven beschreven zijn langs gekomen. Gelukkig heb ik haar door middel van deze site kunnen helpen.
[/quote]
Klopt de boefjes gaan nu de "helpertjes" sturen met berichtjes "werk er al jaren mee zonder problemen" hahhahha LET OP! op dit bericht gaan ook weer reacties komen.
Monicom is gewoon een grote leugen!
HAllo, ik werkt er al jaren mee, ondanks al die shit en misleiding en bovenstaande tips werkt het wel goed..
Monicom! Het gaat bij hun om zoveel geld van je in te nemen.
wat een verkoopklets van monicom! toch update aanbieden, wat meer en meer geld kost. is het product dan niet goed genoeg omdat er dan elke x een update noodzakelijk is..
.
PFM is een team dat software bekijkt en onderzoek om het vervolgens af te kraken en andere software te promoten. In dit geval bekeken we de software van Monicom en hebben een site gemaakt met nep meldingen en spookberichten om te zien hoe u hierop reageert.
PFM garandeerd dat alle teksen en afbeelingen niet op waarheid berusten. U bent duidelijk in de maling genomen.
.
Gebruik het pakket al vanaf 2001 en ben voor wat er is er zeer tevreden mee. Alleen de update en eventuele uitbreiding van de software laten echt veel te lang op zich wachten. Danny van ADSI doet de helpdesk, klink zeer professioneel en help goed. MAAR als je ook maar een dag te laat bent met betalen dan dreigt hij gelijk met een incassoburo (is hij zelf ook, Danny doet veel vanuit zijn woning) en met die klanten benadering kan ik dus niets. Robert die ABD heeft gemaakt werkt volgens mij al een hele tijd niet meer aan de software, wat er nu is dat is het meer zal het (jammer genoeg) niet worden. Toch zonde ADBplus heeft het wel. ps ik werk niet voor Monicom
Tuuuuurlijk....
.
PFM is een team dat software bekijkt en onderzoek om het vervolgens af te kraken en andere software te promoten. In dit geval bekeken we de software van Monicom en hebben een site gemaakt met nep meldingen en spookberichten om te zien hoe u hierop reageert.
PFM garandeerd dat alle teksen en afbeelingen niet op waarheid berusten. U bent duidelijk in de maling genomen.
.
Allemaal onzin op deze pagina? JA. Dat blijkt o.a. uit wat er op staat. Zo is er een verwijzing naar een site waar allerlei software is getest, echter daar staat helemaal geen software van deze fabrikant bij!!! Dus de link naar die pagina (http://www.boekhoudpakket.in-research.info/) slaat net als de overige berichten helemaal nergens op! Ik vereis dan ook dat u de link naar deze pagina verwijderd!
LET OP! Laat je niet misleiden door deze onzin site. Software is NIET afgekeurd door onderzoek!Waarschijnlijk werkt het dan ook prima.
Alleen het contact na de betaling is erg slecht, op schriftelijke vragen geen normaal antwoord.
Als er maar betaald is daar gaat het bij ADSL int. om. Een erg slechte firma en van updaten weten ze niets.
Helemaal eens met uw ideeën ..
Ik hoop het.
Voor een klant hebben wij dit pakket opnieuw moeten installeren een computercrash.
De klant bleek een zeer oude versie te hebben en kreeg van distribiteur te horen dat het moest upgraden. Hoewel hij al ieder jaar € 99 voor onderhoud betaald moest een extra € 120 betaald worden om de administratie handmatig te upgraden door adbplus te Almelo.
Vervolgens na de upgrade bleken alle rapporten nog geconverteerd te worden. De klant werd gemeld dat hij dit zelf voor alle rapporten (stuk of 20) doen. Het zijn ongeveer 4 muisclicks per file. Voor dat geld hadden we eigenlijk toch wel wat meer service verwacht. Distribiteur geeft ook aan dat dit niet automatisch zou kunnen.
Het valt al direct op dat de software niet meer voldoet aan de huidige standaarden van Windows 7. Zo moet het programma direct in C:\ADBPlus geinstalleerd worden in plaats van Program Files (X86). Dit geeft diversen rechten problemen. Vervolgens moet handmatig de rechten aangepast worden.
Uiteindelijk werkte het wel na veel gedoe en contact met een arrogante distribiteur.
Wij hebben de klant geadviseerd te kiezen voor een ander pakket indien mogelijk.
Wij gebruiken ADB plus client/server al vele jaren en zijn zeer tevreden.
Alle negatieve uitspraken hierboven herkennen wij dan ook totaal niet.
Buiten het feit dat de kritiek in slecht nederlands is geschreven duidt al op scam.
De support is zeer vriendelijk en profesioneel.
Wanneer er updates uitkomen instaleren wij deze netjes en alles werkt naar behoren.
Zowel op xp, vista als windows 7 64 bits ervaren wij geen enkel probleem.
De flexibiliteit ervan is een zeer gewaardeerd punt.
Het enigste wat nog leuk zou zijn is de koppeling tussen een pin automaat en het programma. (alvira/ccv)
Namens een zeer tevreden klant LA service.
ps Als dit bericht wordt weggehaald dan is het 100% duidelijk dat deze blog geen enkele waarde bijdraagt aan- en geen reeel perspectief geeft over dit zeer aan te bevelen software POS pakket.
Helemaal met Levien de Nooijer eens een "zeer aan te bevelen POS pakket". Het programma van monicom werkt top, ja 100%. Aan een aantal kleine bedrijven hebben wij aanbevolen met de gratis factuur versie te gaan werken. En ja, alleen maar positieve ervaringen gekomen van die gebruikers. Zij zijn goed geholpen en vinden het eenvoudig te gebruiken. Er is dus niets van al die beschuldigingen waar gebleken.
Natuurlijk zijn er ook wensen voor uitbreiding en dat hebben wij ook, maar het programma en zeker de support zijn geweldig te noemen. Kan iemand voor 99 euro een heel jaar support duur vinden? Laat dat nooit worden gezegd, want vele andere aanbieders vragen veel meer dan het vijfvoudige en geven slechte hulp. Dat is bij deze support afdeling absoluut niet het geval!
Monicom Software is echt een aanrader!
Negatieve conclusie en ervaring klopt zoals beschreven. Monicom zelf niet meer bereikbaar. Alleen nog via inderdaad arogante helpdesk.
Op de website van Monicom staat nog steeds 19% btw. En dat noemt zich een automatiseerder.
Update's zullen denk ik niet meer komen.
Monicom; Luister naar de klachten en doe daar wat mee. Kom snel met een update waar mensen wat aan hebben en leer van ALLE bovenstaande kritiek.
We leven in 2013 en niet meer in de jaren rond 2000 waar toen blijkbaar alles kon.
Een gebruiker die op het punt staat over te stappen door bovenstaande conclusie's en het uitblijven van update's.
Nu al een jaar zonder problemen aan het faktureren met onderstaande oplossing !!
Ik heb in het bestand algemeen.ini het volgende aangepast:
Opties=1
NetwerkAan=0 ----->was 1, dus op nul gezet
RefreshTijd=28
[InternVari]
Checked= ----->was 0, waarde verwijderd
NextDate1=22-11-2011 ---->data vooruit gezet
NextDate2=29-11-2011 idem
NextDate3=06-12-2011 idem
NextDate4=13-12-2011 idem
DateNow= ------>waarde verwijderd
Level= ------>waarde verwijderd
Intern= ------>waarde verwijderd
Programma loopt weer als als vanouds, zonder 1 enkele melding over updaten oid.
Voor de duidelijkheid: ook ik heb gewoon een betaalde versie !!!
Ik werk sinds 1994 met ADB, er zijn af en toe wat kleine problemen en deze worden altijd netjes via ADSI opgelost.
Dank U, ooit het pakket eens gekocht nadat de 250gratis facturen "op" waren.
Ben over het pakket zelf erg tevreden. Het wordt naast de webshop gebruikt voor contant klanten in de werkplaats.
Na enkele jaren een onderhoudsabbonnement gehad te hebben dit opgezet.
Wordt dus na een tijdje bij iedere maal opstarten voorzien van de mededeling dat er een noodzakelijke update gereed staat.
Zonder een nieuw abbo wenst Danny B. mij niet te helpen met het niet meer tonen van deze mededeling.
Ik heb (ruim) voor het programma betaald en wens een functionerende versie ! en verschoond te blijven van verveldende update mededelingen. Ik wil niet updaten want de (betaalde) versie werkt prima.
Met de aanpassing in het bestand algemeen.ini (te vinden in de map "Users" de bovenstaande wijzigingen doorgevoerd en ik heb een werkende versie en blijf verschoond van update mededelingen !
De doorgevoerde wijzigingen:
[Netwerk]
Opties=1
NetwerkAan=0
RefreshTijd=28
en
[Image]
Picture=0
[InternVari]
Checked=0
NextDate1=27-03-2015
NextDate2=03-04-2015
NextDate3=10-04-2015
NextDate4=17-04-2015
DateNow=17-04-2014
Level=1
Intern=
Op het verzoek van Danny om opnieuw een overeenkomst aan te gaan geantwoord dat het probleem is opgelost door een vriendelijke programmeur.
Ik dank u voor het delen en zal ieder die het wenst voorzien vn een GRATIS versie. Vragen ? oldtimerbikes@hotmail.com
Oeps...... DateNow=17-04-2015
.
PFM is een team dat software bekijkt en onderzoek om het vervolgens af te kraken en andere software te promoten. In dit geval bekeken we de software van Monicom en hebben een site gemaakt met nep meldingen en spookberichten om te zien hoe u hierop reageert.
PFM garandeerd dat alle teksen en afbeelingen niet op waarheid berusten. U bent duidelijk in de maling genomen.
.
Bovenstaande reactie van Anoniem (16 mei 2014 02:31) is een typische Monicom reactie, gebaseerd op onwaarheden met name "andere software te promoten" bedoelen jullie de link: http://www.boekhoudpakket.in-research.info . Daar heeft Monicom ooit tussen gestaan. De uitgever is stichting www.in-research.info. Contact: boekhoudpakket2008@in-research.info vraag eens naar Monicom
Mvg. Een ontevreden ex Monicom klant.
Wordt toch echt tijd dat jullie (Monicom) ECHTE updates gaan uitbrengen, denk o.a. aan Windows 8, de tijd van Windows 98 se en Windows XP is voorbij. De hardwerkende ondernemer die al flink geplukt wordt laat zich niet plukken door een stelletje cowboys die denken weg te komen met NEP UPDATES en onderhoudscontracten die niets voorstellen.
Best wel triest voor Monicom, ze worden niet meer op vergelijkingsites vermeld!
http://boekhoudsoftware-vergelijken.nl/
Is deze site van Monicom?
PFM is een team dat software bekijkt en onderzoek om het vervolgens af te kraken en andere software te promoten. In dit geval bekeken we de software van Monicom en hebben een site gemaakt met nep meldingen en spookberichten om te zien hoe u hierop reageert.
PFM garandeert dat alle teksten en afbeeldingen niet op waarheid berusten. U bent duidelijk in de maling genomen.
**********************************************************************************
*Pretty Fine Monicom! Goede producten mogen best aandacht krijgen. *
**********************************************************************************
Bovenstaande reactie van Anoniem (18 juni 2014 05:44) is een typische Monicom reactie, gebaseerd op onwaarheden. Deze regel; "nep meldingen en spookberichten", dit is precies de omschrijving van de software-programmatuur van Monicom. Dit ga je toch niet in je software programmeren, of is dit ook "om te zien hoe u hierop reageert."
**********************************************************************************
Malicious
Ordinary
Not
Integer
Company
Only
Money
**********************************************************************************
Wij werkten al een tijdje met de gratis versie en nu al weer een tijd met de gekochte versie en het werkt perfect. Ik kan niet anders zeggen.
Zelfs de support heeft altijd heel correct en netjes geholpen, dus ook daar is niets mis mee.
Uitsluitend lof voor deze software!
Inderdaad is het hele mooie software van Monicom Software. Gratis te gebruiken zelfs voor de eerste tijd en na de aanschaf al jaren een plezier. Het is;
(M)agnifieke - (O)riginele - (N)ette - (I)ntelligente - (C)omplete - (O)verduidelijk - (M)ooie - Software.
Mijn complimenten.
Heeft iemand ervaring met de boekhoud software van Miki?
oplossing op deze pagina werkt perfect
weg vervelende meldingen.
Ik heb in de algemeen.ini het volgende gewoon weg gehaald en tot nu toe werkt het prima.
Het hele rijtje wat hoort bij;
[internVari]
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
(Was weer een positieve reactie)
Deze reactie is ook verwijderd door de auteur.
(Was nog een positieve reactie)
Eindelijk eenvoudige software gevonden welke door ons ook nog gratis uitgetest kon worden. Het werkt SUPER.
Tip voor anderen: Deze software werkt uitstekend en is zeer eenvoudig om te gebruiken. Je kan zelfs facturen wissen, facturen wijzigen en zodoende een vakantieknop hebben. Dat zit dus niet alleen in de kassa versie van Monicom maar ook in de gewone factuur software.
Test zelf: www.gratisfactureren.nl
buiten www.gratisfactureren.nl is er nog een kassa versie op de gratis tab bij monicom op de site.
Deze reactie is ook verwijderd door de auteur.
Was (helaas) nog een positieve reactie.
Hé Auteur van deze website.
Je bent vast heel stoer om de eigen website van www.boekhoudpakket.in-research.info te promoten. De uitgever is stichting www.in-research.info. Zielig om je dan als PFM uit te geven over producten te liegen en je eigen webs(h)it over de rug van een ander hier te drukken. Heb jij als "de" auteur (zielig mannetje) niets anders te doen?
Of ga je weer een reactie verwijderen (zwak van je).
Uitsluitend lof voor deze software!
Deze website is gemaakt door PFM. Onderaan staat (c) PFM. Is het toevallig dat www.pfm.nl ook verwijst naar een software fabrikant?
Erik Versloot (Directeur) Postbus 843 2300 AV Leiden tel. 071-5237933 fax. 071-5237928 info@pfm.nl ("Goede automatisering vraagt om een vertrouwensrelatie. Dat merk je elke dag weer. PFM neemt bij zijn klanten vaak alles over en als bedrijf verkeer je dus in een afhankelijke positie.") - En verwoest je gewoon even de goede naam van een ander bedrijf...
PFM Holland stelt 2 mogelijkheden ter beschikking:
1. jBAPI stand-alone
Via de stand-alone versie van JOTP kunt u XBRL-berichten uitwisselen met het OTP. U kunt de JBapi aanroepen of integreren in uw eigen applicatie. Als optie kunnen wij een daemon leveren voor de optimalisatie van batchprocessen.
2. jBAPI als module binnen Secure Transfer
Heeft u reeds Secure Transfer of Easy T@x geïnstalleerd op uw IBM iSeries, dan kunt u jBAPI als module toevoegen. Binnen dezelfde autorisatie-structuur kunt u gecontroleerd XML-berichten uitwisselen via het BAPI.
Per 1 januari 2005:
omzetbelasting (OB)
intracommunautaire leveringen (ICL)
inkomstenbelasting (IB)
vennootschapsbelasting (VPB)
Per 1 januari 2006:
loonbelasting (LB)
FOS kanaal voor grote berichten
Zie daar een eigen belang voor software verkoop en WINST. Deze site heeft aldus NIETS met Monicom te maken, hé Erik?
De Directeur Erik Versloot (Directeur) werkt als PFM "samen" met vele software bedrijven (zoals op zijn site staat):
Bedrijven Web B.V. Marconiweg 8, 4131 PD Vianen tel. 0347 - 322 444 (website van dit bedrijf verwijst naar Deltacare B.V. Balkweg 7 5232 BT ‘s-Hertogenbosch tel. 073-6444666)
IBS Nederland B.V. Postbus 500 3430 AM Nieuwegein tel. 030-6026666 (Website bestaat niet (meer))
Pantheon Automatisering B.V. Burg. Falkenaweg 58-2 8442 LE Heerenveen tel. 0513-657357 (Is dit geen concurrent?)
PeopleSoft Benelux B.V. Postbus 58080 1040 GP Amsterdam tel. 020-4625400 (website verwijst naar Oracle)
RPO Automatisering B.V. Veersedijk 77 3341 LL Hendrik Ido Ambacht tel. 078-6818688 (Is dit geen concurrent?)
Safeware V.O.F. Prins Hendrikstraat 48a 2405 AK Alphen aan den Rijn tel. 0172-415252 (Is dit geen concurrent?)
Er staat te lezen op de pfm.nl site? "Misschien is het daarom dat PFM zo veel traditierijke familiebedrijven als klant heeft. Of wellicht zijn het de eigen zakelijke doelen..." Waarom - om derden te benadelen?!? Monicom producten bestaan al sinds 1991 en steeds meer bedrijven ondernemers en starters ontdekken deze goede software, net zoals wij.
Er staat verder: "PFM heeft altijd gestreefd naar diepte-investeringen in de softwareontwikkeling."
Heeft PFM ook gestreefd naar het besmeuren van de goede naam van anderen... - Blijkbaar wel. Dat is ronduit triest Erik.
Heel blij met de software van Monicom. Kan niet anders zeggen. Het werkt uitstekend.
Prachtig programma en zelfs gratis facturen maken! Ga zo door Monicom!
en we zijn weer een jaartje verder, dus de "updatemeldingen" variërend van belangrijk tot zeer dringend komen weer voorbij bij het opstarten.
Op de bekende eerder genoemde wijze wederom uitgeschakeld.
Aanpassingen doorvoeren in het bestand "algemeen.ini" ( te vinden in de map "Users")
[InternVari]
Checked=0
NextDate1=27-03-2020
NextDate2=03-04-2020
NextDate3=10-04-2020
NextDate4=17-04-2020
DateNow=10-04-2015
Level=0
Intern=
Niet vergeten de "eigenschappen" van dit bestand "algemeen.ini" ff op alleen lezen te zetten.
Ik dank u voor het delen. Vragen ? oldtimerbikes@hotmail.com
oeps... "alleen lezen" helaas weer ongedaan gemaakt ivm niet opstarten programma.
Ik dank u voor het delen. Vragen ? oldtimerbikes@hotmail.com
Het werkt uitstekend. Heel blij met de software van Monicom. Kan niet anders zeggen.
Vandaag maar weer algemeen.ini bewerkt, ik kreeg weer die meldingen. Wat een waardeloos bedrijf is dat Monicom toch. Ze moeten zich rot schamen daar!!!
Hulde voor deze website!
Herstelbericht.
Na veel zoeken bleek het niet aan het bestand te liggen. Het lag aan mijn eigen instelling van de PC zelf.
Sorry voor de verwarring.
Hulde aan Monicom Software!
Ga zo door!
oldtiemerbikes@hotmaìl.com zegt: Uitsluitend lof voor deze software!
Uitsluitend lof voor deze software!
Hahahaha, iemand van Monicom gebruikt mijn naam (Peter van Veen) om berichten te plaatsen. Dat kan als je naam niet geregistreerd is.
Nou nogmaals voor de duidelijkheid:
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom Software --> oplichters !!!
Monicom zijn gewoon boeven, als je je service contract netjes schriftelijk opzegt, zeggen ze gewoon de opzegging niet ontvangen te hebben, en incasseren gewoon een jaar door. Als je de incasso terug laat boeken, krijg je gewoon een incasso buro achter je aan, met flinke kosten, al heb je alles zwart op wit. heb nog nooit zo'n boevenbende mee gemaakt ! ook dat je programma's na verloop van tijd niet meer kunt gebruiken, is natuurlijk van de zotte !! hier achter zal straks wel positieve reactie komen.....
Misschien moet de helpdesk eens iets doen aan zijn spelvermogen.
Oldtimerbikes is blij dat hij ontdekt heeft wat voor oplichter Danny Buitenhuis / ADS International is.
Tevens goed om ontdekt te hebben hoe je een werkende softwarepakket houd nadat je het onderhoudscontract beëindigd hebt.
Dag Dannny, het wordt tijd om echt te gaan werken !
Waardering: 4 sterren
Geen verrassingen, wel zo duidelijk
Henk-Jan Flierman
Het zal toch niet zo zijn dat PFM (de maker van deze blog) die kinderverkrachter is die al 5 jaar geleden gezocht werd?
(P)edo-(F)iel-(M)anneke
pe·do·fiel (de; m,v; meervoud: pedofielen)
volwassene die seksuele liefde voelt voor kinderen.
ADBplus blijkt uitstekende software te zijn! Ik werk er zelf al anderhalf jaar mee en geen probleem, foutmelding of iets dergelijks gehad. Wat in de reacties beschreven is klopt dus van geen kant. In het begin een paar keer de helpdesk gebeld en ook vriendelijk te woord gestaan. Ik zeg Chapeau! en Hulde! aan Monicom voor dit geweldige programma!
Regina,
het is inderdaad een prachtig programma dat prima doet wat het moet doen, waar veel in is in te stellen en aan te passen.
Dat het (M)agnifieke - (O)riginele - (N)ette - (I)ntelligente - (C)omplete - (O)verduidelijk - (M)ooie - Software is ben ik dan ook met je eens.
De helpdesk is inderdaad vriendelijke en voorkomend ( zolang jij je onderhoudsabonnement continueert & betaald)
Zodra je doorkrijgt dat de zgn "Update's" helemaal geen update's zijn en je je (buitensporig) dure onderhoudsabonnement be-eindigt begint de ellende met ADS International / Dhr Buitenhuis.
Op vragen om een werkend programma te verzorgen constateert hij dat er geen onderhoudsabonnement is en als dat er niet is kan hij je niet helpen....dus je moet wederom een nieuw onderhoudsabonnement afsluiten.... :-(
Dit is PURE CHANTAGE aangezien ik vele jaren geleden betaald heb voor een werkende versie !
Voor de aardigheid dus vandaag de eerste ontvangen (betaalde) versie van bijna 10jaar terug eens vanuit mijn archief geïnstalleerd en de onderstaande aanpassingen gedaan en tot mijn vreugde werkt het na 10jaar zoals het hoort te werken zonder dat er 10jaar update's doorgevoerd te hebben.
Conclusie; Jarenlang € 119,79 betaald voor Jan met de Korteachternaam.
Na de wijzigingen ook doorgevoerd te hebben in de versie die ik op dit moment gebruik werkt alles weer zoals het werken moet en heb ik al mijn data weer beschikbaar. Volgend jaar maar weer ff doen, scheelt me dus € 119.79 per jaar !!
Voor het geval deze website onverhoopt mocht verdwijnen ook maar een handleiding gemaakt om dit zonder deze site te kunnen.
De doorgevoerde aanpassingen in het bestand "algemeen.ini" ( inderdaad te vinden in de map "Users")
[InternVari]
Checked=0
NextDate1=27-03-2020
NextDate2=03-04-2020
NextDate3=10-04-2020
NextDate4=17-04-2020
DateNow=03-09-2015
Level=0
Intern=
Mijn dank voor de duidelijke beschrijving gaat uit naar oldtimerbikes
Regina,
Dat klopt helemaal!
Dit is een prachtig programma dat prima doet wat het moet doen! Dat het (M)agnifieke - (O)riginele - (N)ette - (I)ntelligente - (C)omplete - (O)verduidelijk - (M)ooie - Software is ben ook ik met je eens.
De helpdesk is trouwens heel vriendelijk en netjes en komt de afspraken na.
Dat dit geld kost is heel logisch.
Anoniem: Bedoel je dat je een deurwaarder aan de deur krijgt omdat je niet betaald? Op wie ben je boos? Als jij moeite hebt om je aan de overeenkomst te houden en gaat klagen over wat je hebt afgesproken is het niet netjes dat je als wanbetaler gaat klagen over iemand die geen schuld treft. Jij zegt toch dat je niet betaald. Dan krijg je de problemen ook voor je kiezen die je ZELF hebt veroorzaakt. Erg zwak van je dat je dat op een ander afschuift. De helpdesk kan er niets aan doen dat jij je niet meer aan jouw afspraken wilt houden. En NEE de helpdesk maakt geen update, domoor.
Super programma!
Mooi programma! Ik ben er blij mee.
Opmerkelijk dat deze blog ANNONIEM is gemaakt want de nep naam PFM blijkt totaal niet te bestaan.
Denk na: Iemand die niets te verbergen heeft - die zet zijn naam toch neer! Er is geen naam van de maker van deze blog en contact staat uit.
Conclusie: - DEZE BLOG IS NEP - GEMAAKT DOOR OPLICHTER.
De software werkt namelijk bij mij uitstekend zonder problemen.
Haha, volgens mij heeft Monicom ook al aan Volkswagen software geleverd ,, de Boefjes!!
Na het doorvoeren van de hier vermelde wijzigingen is het programma prima te gebruiken.
Wel krijg ik een paar onzinnige schermen in beeld:
- om de factuur aan uw wensen aan te passen gaat u naar de optie “Lay-out ontwerpen/bewerken”
- u wordt nu verwezen naar de algemene voorwaarden
Hierna komt het windows help scherm in beeld, maar dat is weg te klikken.
En daarna moet ik een keer de knoppenbalk verversen, om de tekst hierin te zien.
Maar dat doe ik iedere keer met veel plezier, want die firma gun ik geen cent meer!
Ik heb betaald voor het programma en ik ken alle functies, dus ik hoef geen updates meer.
Mocht iemand oplossingen hebben voor de bovenstaande foutmeldingen, mijn emailadres is Info@tropicalcentre.com
Extra tip:
De stand-alone versie is trouwens ook prima te gebruiken in een netwerk omgeving, daar hoef je echt niet de duurdere versie voor aan te schaffen.
Gewoon op de server installeren, en de software is vanaf iedere pc te benaderen.
Je kunt dan alleen geen berichtjes naar elkaar sturen, maar dat heb je ook niet nodig als die persoon tegenover je zit
Helemaal goed die software!
Wij zijn er super blij mee en raden het aan iedereen aan.
DEZE BLOG IS NEP - GEMAAKT DOOR OPLICHTER. (PFM blijkt totaal niet te bestaan.)
De software werkt namelijk bij mij uitstekend zonder problemen.
DEZE BLOGSPOT IS NEP
MONICOM PRODUCTEN ZIJN PRIMA -ZONDER MEER DE BESTE OP DE MARKT
DEZE BLOG IS FAKE.
Zelf via www.gratisfactureren.nl het programma bekeken en dat is geweldig! Er is ook een kassa versie op de gratis tab bij www.monicom.nl op de site. Op de echte site (monicom.nl), alleen daar blijkt de juiste informatie te staan!
Oplichters zijn het !!!! En dan zelf hier berichten plaatsen dat het niet zo is!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Oplichters!!!
Klopt DEZE BLOG IS DOOR en VAN oplichters !!!
Klopt, bij Monicom zijn het oplichters ! Je hebt gelijk !
Je hoeft geen hoog IQ te hebben om te zien dat deze site allemaal onzin is!
Monicom maakt prachtige software en wij werken er graag mee, tot volle tevredenheid.
Zegt iemand van Monicom zelf...
HA HA HA hoe lang nog
Dat wordt straks dik betalen !!
en geen dag te laat bij ADS International je onderhoud betalen want dan !!!
H. Lorentz zei
Opmerkelijk dat deze blog ANNONIEM is gemaakt want de nep naam PFM blijkt totaal niet te bestaan.
Denk na: Iemand die niets te verbergen heeft - die zet zijn naam toch neer! Er is geen naam van de maker van deze blog en contact staat uit.
Conclusie: - DEZE BLOG IS NEP - GEMAAKT DOOR OPLICHTER.
De software werkt namelijk bij mij uitstekend zonder problemen.
Het wordt tijd om het geheel van de programmataal eens verder door te spitten, de onnodige en op continuering van het onderhoudsabbo gerichte deel aan te passen en wat logo'tjes te vervangen door bv "Alle Dagen Blij FreeWare Special" en dat beschikbaar te stellen aan iedereen.
info of vragen? oldtimerbikes@hotmail.com
Ik ben ICT'er en heb dit probleem gezien bij een klant van mij dus het is degelijk wel waar! En door het veranderen van de waarde ben je idd van het probleem af. Oplichters!
Gebruik het al zins 2001 en het bevalt me nog steeds. Alleen de ontwikkeling staat stil. Nu al weer een dik jaar geen update. Die krijg ik trouwens ook niet meer omdat erg veel problemen heb met dhr. Buitenhuis. Hij geeft prima ondersteuning maar zijn handelswijze past me niet.
Kan iemand mij vertellen hoe je ADBplus met kassa verplaatst/kopieert naar een andere computer? Heb een betaalde versie maar inmiddels geen contract meer. Please help!!
P.,
Je hebt email mbt het verplaatsen/kopieren van je ABDKassa.
Mvg, Oldtimerbikes
Ook hier de ervaring dat dhr. Danny Buitenhuis totaal niet klantgericht is en alleen het geld bij hem telt.
Alles mooi en aardig zolang je dik betaalt (waar ik helaas pas na jaren achter kwam, er was steeds iets wat we volgens hem erbij moesten aanschaffen, natuurlijk ook met bijbehorend onderhoudscontract), maar toen we met deze software niet meer verder kwamen en we wisselden van software... toen begin het gedonder. Steeds andere smoesjes om te incasseren.
Zelfs zonder geldige incassoovereenkomst incasseert hij geld! Natuurlijk laten storneren, maar hij doet het nu, een half jaar later gewoon weer. Nu zijn we er klaar mee.
Genoeg bewijs, aangetekend opgezegd etc. en nog houdt hij stug vol dat hij die brief niet heeft gehad. Wat een boef, nog nooit meegemaakt dit!
Aan ieder: wees gewaarschuwd.
Ik weet wel als hij bij mij nog één rooie cent afschrijft en daarna dreigt met zijn eigen incasso bureau dan staan we voor de rechter. Eens kijken wie zich dan het beste ingedekt heeft.
Vergeet niet het resultaat van die rechtszaak dan even op de site te zetten...
Rectificatie. Super bedrijf . Heb overeenkomst gehad was rechtmatige eigenaar wilde er zelf niet aan voldoen. Heb nog nooit zo een geweldig bedrijf meegemaakt. Geweldige boekhouding ook!
Groeten marc
Rectificatie. Super bedrijf . Heb overeenkomst gehad was rechtmatige eigenaar wilde er zelf niet aan voldoen. Heb nog nooit zo een geweldig bedrijf meegemaakt. Geweldige boekhouding ook!
des al niette min eigen fout.
Rectificatie: zakendoen met ADSI, dhr Buitenhuis is een geweldige ervaring geweest. Inderdaad een super bedrijf.
Rectificatie: zakendoen met ADSI, dhr Buitenhuis is een geweldige ervaring geweest. Inderdaad een super bedrijf.
Rectificatie: OPLICHTERS !!! - OPLICHTERS !!! - OPLICHTERS !!! - OPLICHTERS !!!
Ben druk met Dhr. Buitenhuis van ADS International bezig om van hem af te komen. Helaas gaat het erop lijken dat we met zijn allen een bezoekje moeten gaan brengen aan deze meneer om de aangetekende brief aan hem te overhandigen in het bijzijn van een advocaat en enkele "zware jongens". Claimt inderdaad dat hij onze opzegging niet heeft gehad, heeft een grote mond aan de telefoon en schrijft gewoon af onder het mom dat wij hiervoor akkoord hebben gegeven. Heeft inderdaad zijn eigen incasso buro en ook een webhosting bedrijfje, PAS OP VOOR DEZE MENEER!!! Doe geen zaken met hem, teken niets, zeg aangetekend op en maak dat je wegkomt. zoek je betrouwbare software voor je auto of motorzaak, ga dan gewoon naar Easycar of een andere betrouwbare partij.
BEHEERDERS BERICHT.
Er is conform de voorwaarden geen bericht toegestaan waarin namen van personen of bedrijven worden geplaatst in een blog of een reactie op de blog. Daar deze blog tegen de regels in gaat dient elke reactie welke niet over de gemaakte blog gaat, maar over een derde verwijderd te worden.
Ook hier hele slechte ervaringen met de heer Danny Buitenhuis! Conclusie dat deze man een oplichter is hebben wij ook getrokken. Inmiddels deze praktijken overal gemeld: Fraudehelpdesk, Kamer van Koophandel, AFM, Autoriteit Consument en Markt. Heeft geen goede intenties mensen, oppassen voor deze slechte ondernemer!!!!
En helaas gaat dit bedrijf ook in 2017 op dezelfde voet door.Zorgwekkend dat dit zo blijft en ik lees dezelfde patronen en werkwijzes welke wij helaas ook ervaren hebben.
--- De RECHTER doet uitspraak ---
De Kantonrechter oordeelt en heeft verklaart dat er moet worden nagekomen wat er is overeengekomen. Danny Buitenhuis won de procedure. Hierbij rectificeer ik al mijn uitingen hierboven welke ik als "Anoniem" heb geplaatst ten nadele van zowel ADS International alsook ten nadele van Danny Buitenhuis. ADS International treft GEEN BLAAM, ook Danny Buitenhuis treft GEEN BLAAM. Er is door Danny Buitenhuis op een juiste manier gehandeld. ---
aangezien deze uitspraak in een specifieke zaak tegen een specifieke gedupeerde is gedaan blijft ik bij mijn standpunt dat de praktijken van Dhr. Buitenhuis/Monicom bijzonder lakend zijn en aan oplichting grenzen.
Het programma ADBPlus200Pro word nog altijd GRATIS, zonder zgn updates gebruikt.
Mvg, Oldtimerbikes
OPROEP: WIE KENT OF HERKENT Oldtimerbikes?
Hij begrijpt de gevolgen van illegale software blijkbaar niet en moet de straf dan maar ondervinden. Dit is op te maken uit een eerder bericht waarin hij software aan anderen beschikbaar stelt via hem. Wie deze persoon kent of herkent dient aangifte doen bij de politie. Op dit forum is op IP adres geregistreerd wie berichten schrijven. Annoniem is relatief. Ben jij Oldtimerbikes, meld je dan bij de politie. - Moderator -
BEHEERDERS BERICHT.
Hahaha, wat slecht dit allemaal. Groeten van - Moderator -
Helaas kan ik niet overstappen naar een ander systeem. ik heb een paar duizend artikelen in mijn oude adbplus. Ik heb nu een andere computer met een nieuwere versie (Staat nergens welke versie)en ik wil dus de data van mijn oude installatie overzetten naar de nieuwe. Hoe kan ik dit doen zonder dat ik een duur import en export programma moet aanschaffen.
Groet, Peter (peterpontiac@gmail.com)
Ach en wee......Dhr Danny Buitenhuis is eindelijk buitenspel geplaats ??
Zie de info op de website van Monicom & de Facebookpagina; " Monicom Software heeft de samenwerking met ADS International Beëindigd "
Danny Buitenhuis is een grote oplichter. Ik hoop dat hij een keer de echte verkeerde tegen komt, wat heeft hij veel geld afgepakt van gedupeerden, Fijn geweten heeft die DAnny
Ik ben toevallig op deze pagina terecht gekomen en wil graag mijn Boekhoudprogramma Vergelijkingswebsite aanbevelen. Dit is inderdaad reclame, maar bij de vergelijking kun je zelf beoordelen welk programma het beste bij jouw past. Ik wens je veel succes met het verwerken van de administratie en de onderneming die je wilt opbouwen. De website is: https://www.boekhoudprogramma-vergelijken.com/.
Beste Monicom, Wanneer gaan jullie nou eens echt vernieuwen en update ?
Daarbij hadden jullie een goede service medewerker Dennie, deze kon voor ons alle problemen oplossen.
Wij hebben gehoord dat Monicom de samenwerking met Dennie heeft afgebroken ( niet echt slim) ||Dus wij zijn genoodzaakt andere software te gaan zoeken . Monicom kan zelf geen support geven , want ze snappen de software niet.
Als jullie er toch geen zin meer in hebben verkoop software en licenties toch , nu is het toch niks meer waard
De test van de software is wel erg achterhaald, oftewel 10 jaar geleden. Zou een nieuwe test niet eens op zijn plaats zijn. Als ik ook zoek op PFM die zogenaamd test, vind ik daar helemaal niets over, zeer vreemd.
Correctie 8 jaar
Beste Admin,
Nogmaals verzoek ik u na 8 jaar de software opnieuw te testen (als jullie tester zijn dan). Het is ondenkbaar dat software nog hetzelfde is (na 8 jaar), dus dat verdiend zeker een tweede test. Of is deze Blog alleen gemaakt om te pesten i.p.v. te testen? Ik begin een beetje mijn twijfels te krijgen hoe eerlijk deze test is, een test heeft altijd positieve en negatieve kanten, niet alles kan met een test negatief zijn.
Beste Admin,
De voorgaande post heb ik gelezen en of dat Monicom is weet ik niet. Ikzelf ben nu 8 maanden klant bij Monicom en ook zeer tevreden. Gezien zoals voorgaande post is geschreven zou zeker na 8 jaar een nieuwe test op zijn plaats zijn. Zoals iedereen ook kan lezen is Danny Buitenhuis niet meer werkzaam bij Monicom, alle post gaan ook over hem! Dus zoals gezegd als je test, doe dan een nieuwe test om deze achterhaalde informatie te behouden die allang niet meer up-to-date is zou ik toch eens een nieuwe test doen. Tevens is het zo dat iedereen kan schrijven wat hij wil in jullie blog zonder dat er enige controle is, zoals bijv.: Opinie.nl.
Helpdesk 0299-415880 van Monicom Software blijkt vandaag 11-10-2018 wederom onbereikbaar.
Robert Copier beloofde begin 2018 van 09:00 tot 21:00 uur 7 dagen per week telefonisch bereikbaar te zijn. Maar helaas is het tegendeel waar.
Google geeft aan:
Adres: 63, Goudenregenstraat, 1441 HG Purmerend
Openingstijden:
donderdag 09:00–10:00
vrijdag 09:00–10:00
zaterdag Gesloten
zondag Gesloten
maandag 09:00–10:00
dinsdag 09:00–10:00
woensdag 09:00–10:00
De website monicom.nl geeft aan:
Helpdesk/Bestellen:
(Tijdelijk alleen bereikbaar per E-mail) E-mailen kan 24/7.
Helemaal onbereikbare telefonische helpdesk dus.
Vandaag weer gepoogd om Robert Copier aan de lijn te krijgen, want ik krijg al weken geen telefonisch contact, ondanks dat Ina Apeldoorn mij toegezegd had altijd te kunnen bellen en geholpen te worden. Op de website monicom.nl blijkt het telefoonnummer 0299 415 880 nu weer bereikbaar te zijn van 09:00 tot 17:00 van Maandag t/m Vrijdag. Maar...
Marcella of Loekna nemen plots - als telefoonservice van een ander bedrijf - dit telefoonnummer op en weten geen van beide iets over de software of oplossingen voor mijn probleem. Nog steeds blijkt de helpdesk dus onbereikbaar. WAARDELOOS.
Wat leuk dat Danny Buitenhuis (ADS International) Monicom in de gaten houdt. Dat is de persoon waar deze blog mee volstaat hoe hij mensen oplicht en niemand heeft dat door! ( Monicom heeft niet voor niets de samenwerking met Danny Buitenhuis beëindigd ) Dit is niets minder dan een wraak actie en meer nog het berust op leugens.
Aan de Admin van deze super blog:
Sinds wanneer mogen mensen zoals bovenstaand volledige namen geven op het internet, dit zegt al zoveel over deze nep-blog waar geen enkele controle is!
Admin als je een blog maakt neem dan ook de tijd je berichten te controleren voordat mensen deze posten.
Zonder te roepen wie er in dit verhaal wel of geen gelijk heeft, daar hebben we rechters voor!
Danny Buitenhuis (adsi) heeft ons altijd netjes geholpen en mij door het programma heen geloosd als ik er niet uit kwam. Dat daar een onderhoudsabonnement, waar je voor moet betalen, tegenover staat is volgens mij vrij normaal.
De updatemeldingen die van te voren ingebouwd zijn, zijn door Monicom in het programma gezet. Deze zijn overigens makkelijk uit te zetten en alles werk gewoon als vanouds.
Uiteraard een zeer vervelende situatie die hier is ontstaan.
Helpdesk aan de telefoon te krijgen is niet mogelijk... Ik krijg Jeroen van een bel bedrijf. Die geeft aan dat hij niet van een helpdesk is en hij een mailtje kan sturen... Helpdesk Monicom is volgens Jeroen telefonisch onbereikbaar. - Heb ik daar als enige last van?
Kan iemand mij vertellen hoe ik van die ADS International afkom, die niet meer samenwerkt met Monicom. Ik wil mijn contract opzeggen, dat moet je 3 maanden van te voren doen aangetekend, en ineens moet er ook een inschrijving bij van de K.v.K. dat je tekenbevoegd bent hetgeen ik niet hoefde toen ik het afsloot, hoe hoog kan je de lat leggen! Het moet echt niet gekker worden, blij dat Monicom gewoon 1 jaar het contract afsluit zonder deze op te hoeven zeggen. En als je niet betaald krijg je allerlei dreigement met Juridische termen dat het uit handen wordt gegeven. Wat ben ik die ADS International zat...
Ik maak me naam niet bekend, omdat die ADS international overal toe in staat is. Hopelijk neemt iemand dit bedrijf nog eens onder de loep!
Art 3:39 BW: "Tenzij uit de wet anders voortvloeit, zijn rechtshandelingen die niet in de voorgeschreven vorm zijn verricht, nietig." Als aangetekend opzeggen is overeengekomen moet dat uitgevoerd worden.
Hoi, ik ben dus achter een bug gekomen. Ik weet niet of hij al bekend is. Maar je hoeft dus helemaal niet te betalen voor de software. In ieder geval de kassa software. Je hoeft alleen maar een users.lic bestand aan te maken, te importeren in het programma en het programma is unlocked. En dan 1000 euro neerleggen voor een netwerk versie echt oplichterij
Vanwege voortdurende onjuiste berichtgeving door ADS over Monicom onder meer op hun site, voel ik mij genoodzaakt om u van de werkelijkheid op de hoogte te brengen.
U kunt zich objectief informeren door een deel van het (openbare) vonnis te lezen dat de kantonrechter heeft gewezen tussen ADS International en Monicom.
https://www.monicom.nl/vonnis.pdf
Of:
www.monicom.nl/vonnis.pdf
Vanwege voortdurende onjuiste berichtgeving door de Dhr. B over Monicom onder meer op hun site, voel ik mij genoodzaakt om u van de werkelijkheid op de hoogte te brengen.
U kunt zich objectief informeren door een deel van het (openbare) vonnis te lezen dat de kantonrechter heeft gewezen tussen en Monicom en Dhr. B.
Volgens de Dhr. B is dit merkinbreuk volgens ons is dit alleen de waarheid tegen hetgeen hij beschrijft op zijn internetsite.
Degene die het voorgaande bericht heeft gepost, geen idee. Monicom kan alleen hier met zijn eigen naam posten, blijkbaar hebben we een block op onze IP om anoniem te reageren. Dat is prima, vandaar onze eigen naam!
!! WAARSCHUWING!! NEP NIEUWS en onjuiste berichtgeving Monicom;
- Deze tekst "Vanwege voortdurende onjuiste..." staat ook op de website van Monicom met dezelfde tekst.
- Blokkade op IP-adres is niet mogelijk bij blogspot.com
Monicom verdraait de waarheid. PAS OP MET MONICOM.
Hoe kan je een origineel Vonnis verdraaien, ik zou het eens lezen!!!
Vanwege voortdurende onjuiste berichtgeving door de Dhr. Danny B over Monicom onder meer op hun site, voel ik mij genoodzaakt om u van de werkelijkheid op de hoogte te brengen.
U kunt zich objectief informeren door een deel van het (openbare) vonnis te lezen dat de kantonrechter heeft gewezen tussen Monicom en Dhr. Danny B
Volgens de Dhr. Danny B is dit merkinbreuk volgens ons is dit alleen de waarheid tegen hetgeen hij beschrijft op zijn internetsite.
https://www.monicom.nl/Vonnis_Rechter.pdf
P.S.
Het gaat hierom punt 5.11 dat ons verbod om verdere verkopen van onze Software en Contracten te voorkomen, daarin kregen wij geen gelijk. Dit neemt niet weg dat hetgeen Dhr. Danny B op zijn internetsite schrijft totaal niet strookt met het Vonnis (dat schreef de Rechter niet), vandaar wij dit Vonnis openbaar maken. Er is geen sprake van merkinbreuk, dit bewijst de site https://www.rechtspraak.nl waarin alle Vonnissen met naam en toenaam staan.
Ik als client van Monicom Software en vele cliënten met mij weten dat Monicom Software vertrouwd is en de laatste updates kan bieden. Want 1 ding weet ik zeker dat andere bedrijf die hiervoor anoniem reageert die heeft deze updates niet. Het vonnis wat Monicom laat zien is enkel en alleen maar om de cliënt te laten overtuigen van de waarheid van Monicom en de onwaarheid van het andere bedrijf.
En Monicom staat klaar om haar cliënten te bieden wat ze nodig hebben en met de juiste updates.
Beste mensen,
Pas op met ADS Int, voor u het weet heeft een incasso aan uw broek, ik zelf ben helaas het slacht toffer.
Hier onder het ver haal:
Erg slecht hart mensen die werken zonder gevoel maar op regels als keurig je zaak moest stoppen en dat door geeft zegen ze u moert dat drie maanden voor af doen als je dan. Een ster op hun site geeft gaan ze je bedreigen. Nou mijn maken ze niet bang die pannenkoek uit Almelo dus om een lang verhaal kort te maken een maand voortijdig op zeggen was niet voldoende. Dat moet volgens het contract wat is 2009 afgegeven is altijd keurig betaald is drie maanden vooraf opgezegd worden. Ook wordt ik onder druk dit te verwijderen
1 Delen
Reactie van de eigenaar een maand geleden
Geachte heer van Gorp,
Wij vinden het jammer dat u een dergelijk bericht over ADS International in een opwelling op internet heeft geplaatst zonder dat het op feiten is gebaseerd. U heeft van alle jaren dat u klant bent slechts 1 factuur niet betaald maar ook niet gereageerd op de gestuurde factuur en op de eerste en tweede aanmaning. U heeft uiteindelijk pas gereageerd nadat het ingeschakelde incassobureau u heeft aangeschreven en daarop heeft u voorgesteld om € 1,50 per maand te betalen op iedere 22ste van de maand omdat u (naar eigen zeggen) niet meer kon betalen. Maar de volgende dag heeft u het volledige factuurbedrag betaald aan het incassobureau. Uw uitingen zijn aldus minimaal op onwaarheden berustend en dat is jammer. U vertelde zelf geld te hebben in uw huis, echter voor meer dan € 20.000 schulden te hebben gemaakt en bang te zijn uw eigen huis kwijt te raken, bij uw eigen concurrent te werken maar geen tevreden gevoel daarbij te hebben.
Wij vonden het uiterst triest te vernemen dat u problemen heeft, echter is ADS International niet de oorzaak van uw problemen. ADS heeft u alle jaren volledig en correct tot uw volle tevredenheid bijgestaan, conform overeenkomst zoals u zelf heeft erkend.
Wij wensen u vele goede jaren toe en hopen dat u snel uit alle schulden geraakt.
Met vriendelijke groet,
ADS International
Dat is ook fijn, zo worden van bovenstaande zo te lezen een trouwe klant zijn privé problemen op straat gegooid.Ik vind dit een schandalige reactie van bovenstaand bedrijf.
Dit lees ik ook net, nou die ADS is lekker bezig, Jezus..
Hetgeen ik net telefonisch heb vernomen dat Monicom Software al bijna 2 jaar niet meer samenwerkt met ADS international, goede keuze. Dit heerschap jaagt alleen klanten weg waar ook deze blog mee vol staat.
Het is een grote oplichterij.
Updates zijn geen cent waard, software is zwaar verouderd en de helpdesk is lik mijn vestje.
en ADS international... dat ze die man nog niet opgepakt hebben is voor mij een raadsel. ik denk dat die rolluiken om heel zijn huis heeft en niet meer buitenkomt.
Robert Copier blijkt weer actief als oplichter! Gisteren en vandaag een "eenmalige" mail van Robert Copier ontvangen met de tekst: Er zijn nu essentiële update(s) van: Pro versies. Special versies. Urenplus versies. Echter na onderzoek blijkt hier NIETS van waar. Er staat: 02-09-2019 v. 1.5.25.17 Onderhoudsupdate. - NIETS NIEUWS TE VINDEN EN WEER GEEN - ECHTE - GOEDE - UPDATE. Referenties van Robert Copier zijn: Gevangenis Norgerhaven 2 (inrichting voor stelselmatige daders).
++++++++++++++++++++Gestuurde mail door Robert Copier van Monicom+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
-------- Original Message --------
Subject: Updates
Date: Mon, 28 Oct 2019 12:02:52 +0100
From: Monicom Software
Reply-To:
Beste Klant,
Er zijn nu essentiële update(s) van:
Pro versies.
Special versies.
Urenplus versies.
Alleen op aanvraag. Verkrijgbaar bij Monicom Software.
*** Uiteraard met behoudt van uw bestaande datagegevens. ***
Indien u interesse heeft kunt u ons mailen voor een vrijblijvende offerte:
https://www.monicom.nl/contact.php
Wij zenden deze mail eenmalig, na deze mail vallen wij u niet meer lastig!
Met vriendelijke groet,
Monicom Software
Robert Copier
T. 0299 415 880
Wij stellen het zeer op prijs als u op Google uw review/recensie zou plaatsen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ik reageer dan ook maar Anoniem zoals bijna iedereen hier (ja ik ben ook laf). Ik ben een tevreden klant en de voorgaande post moet van ADS International zijn. De rede waarom hij dit post omdat hij geen updates meer kan en mag leveren, dus pure jaloezie. En ja oplichter zoals hij Monicom Software noemt, als we deze gehele blog doorlezen gaat dit ook alleen maar over ADS International dus wie is de oplichter! Nog los van het feit als wij zijn 2 Google reviews lezen zegt dat al genoeg. Blijkbaar zijn de andere zo bang ook een incassobureau achter hen broek aan te krijgen als ze zijn wurgcontracten niet betalen, ik ben zo blij dat ik van die ADS af ben.
Iedereen heeft zijn of haar eigen mening, beleving of ervaring en schrijft zijn of haar frustratie op dit forum.Dat de meeste hier zo zich afgrijselijk uiten over ADS/Danny en ze Monicom/Robert helemaal ophemelen. Ik heb zelf hele goede ervaringen met ADS int. Maar hoe zit het dan bij mij. Ik kocht mijn pakket in 2005.Deze was alleen te koop bij ADS, omdat Monicom alleen de software maakte. Ook heb ik toen een service abonnement afsloten. In de periode van 2005 t/m 2018 was Monicom zelf nooit te bereiken. Als ik een mail stuurde naar Monicom kreeg ik daar nooit geen antwoord op. Sterker nog, als ik Monicom zelf telefonisch probeerde te bellen werd je automatisch doorverbonden naar ADS. De taakverdeling van het concept was, ADS zorgde voor support en Monicom zorgde voor de programmatuur. Het service abonnement waar je voor betaalde aan ADS was voor een deel ADS en het andere deel voor Monicom. In 2019 heeft Monicom een kleine aanpassing gemaakt in de licentie datum, daardoor kreeg ik de melding, dat ik een belangrijke update nodig had. Als deze niet geïnstalleerd zou worden. Zou de software op een gegeven moment niet meer te gebruiken zijn. Aangezien Monicom verantwoordelijk is voor de software en de bijbehorende updates, heb ik hem dmv mail vriendelijk gevraagd om de nieuwe licentie code vrij te geven. Het enige wat ik ontving was een mail met een bedrag die ik moest overmaken om een nieuwe licentie code te ontvangen. Ik moest namelijk eerst een service abonnement met Monicom afsluiten om een nieuwe licentie code te ontvangen. Want ik was immers geen klant bij hem. Daar vergat Monicom wel even dat hij al jaren lang een deel van de opbrengsten van de service abonnementen heeft ontvangen. En dat door een verschil van mening een juridische strijd is ontstaan tussen Monicom(software fabrikant) en ADS(verkoper-support)daar moet ik als gebruiker geen last en hinder van krijgen. En dat Monicom kleine aanpassingen doet in de software, en daarmee suggereert dat mij programma straks niet meer te gebruiken is. En vervolgens mij dan ook dreig brieven stuur van dat ik een service/ onderhouds abonnement bij hem moet afsluiten. Omdat hij van mening is ADS/Danny een oplichter is, vind ik best wel een vreemde situatie.
Uit eindelijk besluit ik om als nog een service/onderhoud abonnement bij Monicom af te sluiten.
Dit om geen problemen te krijgen met mijn software. Na het installeren van de nieuwe installatie code ontstonden wat problemen met name dat als ik een pakbon of factuur wilde uitprinten. Er kwam geen bon uit de printer. Maar eerst een foutmelding waarna de software zichzelf afsloot. Daarna ik vervolgens de software opnieuw moest opstarten. Ik heb Monicom hiervan bericht via de mail met een filmpje erbij van wat er gebeurde. Daar heb ik alleen bericht van gekregen, dat hij hiernaar zou kijken als hij tijd had. Ik heb hem vervolgens in tijdbestek van 3 maanden meerder malen verzocht om dit probleem op te lossen. Maar kreeg geen antwoord. Immers had ik betaald voor service/onderhoud abonnement, maar krijg niet het beloofde service. Aangezien ik ook een service abonnement van ADS had, heb ik hem gebeld. Ik heb het probleem aan hem uitgelegd. Hij heeft mij geholpen om wat te veranderen in een interne bestand van de software. Het probleem is vanaf dat moment niet meer terug gekomen.
Maar nu rest de vraag: wie is de oplichter. Monicom die jarenlang geen updates maakte,buitenbeeld blijft, maar wel jarenlang een deel van het geld opstrijkt van de service abonnement. Welke via ADS werd verkocht. En vervolgens na een kleine aanpassing zich voordoet de je een belangrijke update moet kopen bij Monicom, maar daarna geen support meer verleent. Of ADS die een service abonnement verkoop waarbij hij wel support verleent en je helpt, maar geen updates kan verstrekken omdat deze simpel weg niet worden gemaakt door zijn leverancier Monicom.
Hmm..
https://www.google.com/search?q=ads+international&oq=ads&aqs=chrome.0.69i59j69i57j35i39j0l5.1762j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x47b8088624d58ebf:0x995e85601a0813a8,1,,,
ADS International gaat zich verdekt opstellen gezien zijn slechte recensies, dus dan haal je maar je gehele Google account weg.
Copier helpt ons vanaf januari 2020 NIET ondanks veel beloften geeft hij geen hulp. Toen ik ADS belde was het probleem in 5 minuten opgelost. Wie de oplichter is? Nou dat moge helder zijn: ROBERT COPIER.
Wat een drama, het is net een soap serie
Is die Danny alweer anoniem bezig heeft die niets beters te doen, en ja net een soap.
Wij pogen al maanden Dhr. Danny Buitenhuis te bereiken. Of hij is op vakantie, of hij neemt niet op. Maar ons contract blijft hij maar afschrijven, waar we nu ook een Blokkade op hebben gezet.
dan ben je niet enigste.
Het onderhoudsabonnement is zonde van je geld, het telefonische support van Monicom - Robert Copier is zeer slecht. Ik heb wat problemen met de netwerk versie van ADBplus 2000 Special. kreeg kort antwoord, moet meer aanschaffen. Terwijl ik voor aanschaf eerst advies aan hem heb gevraagt. Copier is een oplichter.
Hallo Robert, Ik kan U via het opgegeven tel n° al meer dan 9 maanden niet bereiken.
Beste,
Beantwoorden van mij door mijn nummer is gestopt, ik kom niet aan de telefoon. Ga gerust naar een ander! Val mij niet verder lastig.
Robert Copier
Monicom Software
'smeerlap@robert.copier.monicom.nl', 'Let op....de firma Monicom licht je op. Toch betalen, maar nooit support en updates. Altijd problemen met deze software en na updates nog steeds. Zie deze forum over deze wanpraktijken van robert zelf. Hij is de programmeur die deze problemen maakt en niet oplost. Deze blog is vol er van. https://monicom-software.blogspot.com/ zijn valkuilen. Oplichter.
Ja en elke keer na een update is er iets mis. Facturen zijn verdwenen of de nummers overlappen. Erg jammer. Die Copier die is idd een smeerlap. Gewoon een oplichter.
Jelle
Ik sluit hiermee de discussie en verwijder eventuele berichten van u die niet geschikt zijn! Een abonnement kost inderdaad geld. Niemand werkt voor niets, ook u niet! Dit is mijn laatste toelichting aan dit onderwerp
Met vriendelijke groet,
Robert Copier
Monicom Software
En als ik dan bel met de vraag hoe ik de backup terug kan zetten, kan je raden naar het andwoord; eerst even een onderhoudscontractje meneer anders helpen we niet komt er per mail. Dat komt dan van Robert Copier de laffe oplichter die niet aan de telefoon komt. Appie
Beste Appie,
U vermeld dat er een bug aanwezig is in 1 van de modules, wat voor bug etc. geeft u niet aan en dat is uw eigen schuld! Tevens weet ik zeker dat het ergens misgaat bij u zelf en u het niet kan! Summier is de uitleg ook niet, onder de hoofdoptie Lay-outs is een Extra uitleg waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe het e.a. moet. En hoeft u de helpdesk niet te bellen, helpt u toch niet. Ik ook niet.
Met vriendelijk groet,
Robert Copier
Monicom Software
Deze reactie was verwijderd door de auteur en is weer geplaatst.
Nog steeds, na meer dan twee jaar, zijn wij nog steeds zeer ontevreden met de ondersteuning van Monicom bij het facturatieprogramma. Esko Lette
Beste Esko,
Wat hier misgaat is mij duidelijk. Het best kun je een ander programma kopen of een ander bellen die je verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Robert Copier
Monicom Software
Ik heb een vraag.. Is het ook mogelijk om aan het eind van de week bijvoorbeeld bepaalde transacties te verwijderen die met de kassa zijn gemaakt?
Adri
Zoveel post op 1 dag opvallend, heb je nog meer van die nep berichten Danny Buitenhuis of heb je echt niets beters meer te doen!
Alle bovenstaande met de originele mail zien wij gaarne tegemoet info@monicom.nl
Tevens klopt onze handtekening niet, zo ondertekenen wij de e-mail niet.
Monicom Software
Wat een zielig mannetje is die Robert Copier. In 2011 schreef hij al dreigementen hier in deze blog en in 2020 staat alles over deze oplichter nog steeds online. Foutief denkt hij nog steeds dat afschuiven zijn oplossing is door een ander de schuld te geven van zijn eigen oplichtingspraktijken.
TRAP DAAR NIET IN
PAS OP!
Een reactie posten